در حال بارگذاری...

HashTab 6.0.0.34 Commercial Win/Mac مشاهده Hash فایل ها

HashTab Hash Code چیست؟ به طور خلاصه، الگوریتمهایی هستند که با محاسباتی که بر روی هر فایل انجام می‌دهند برای آنها یک کد خاص (Unique) تولید میکنند. این کد در صورتی که حتا یک bit از آن فایل عوض شود، تغییر می‌کند. به طور کلی به این کدها Hash Code می‌گویند و چون هیچ دو فایلی، Hash کدی همانند هم ندارند (مگر آنکه هردو یک فایل باشند ولی با نام‌های متفاوت و یا مکان‌های متفاوتی از دیسک) بنابر این، می‌توان Hash کدها را همانند اثر انگشت ما انسان‌ها دانست.
Hash Code چه فایده‌ای دارد؟
خب چندین استفاده دارد، یکی از مهمترین فواید آن، اطمینان از کامل و سالم بودن فایل دانلود شده می‌باشد. اگر فایلی ناقص دانلود شده باشد و یا حتی پس از دانلود از لحاظ ظرفیت به اندازه فایل اصلی باشد ولی کد Hash آنها با هم متفاوت باشد، نشان از درست نبودن عمل دانلود می‌باشد. حتی در حالاتی خاص هم ویروسی شدن فایل، چه در کامپیوتر شما و ... هم می‌تواند باعث تغییر Hash Code شود. بنابر این با مقایسه Hash Code فایل مقصد با فایل مبدا (فایل اصلی) می‌توان از یکی بودن و سالم بودن فایل مقصد مطمئن شد.
Hash Code ها الگوریتم‌های متفاوتی دارند و مشهورترین این الگوریتم‌ها، MD5 است. برای بدست آوردن چنین کدی در کامپیوتر خود، می‌توانید از برنامه فوق استفاده نمایید.
روش استفاده از Hash Code به کمک برنامه Hash Tab؟
پس از نصب برنامه، اگر بر روی یک فایل راست کلیک نمایید و گزینه Properties را انتخاب کنید. تب جدیدی به دیالوگ Properties اضافه شده است با نام File Hashes در این تب چندین نوع الگوریتم متفاوت وجود دارد که یکی از آها MD5 است.
 
در این برنامه به دو روش می‌توانید کد Hash فایل مبدا را با فایل کنونی در این پنجره مقایسه نمایید:
  1. کپی Hash Code فایل مبدا در کادر Hash Comparision.
  2. فایل مبدا را به شکل Drag and Drop به دورن پنجره Properties و تب File Hashes فایل مقصد بیندازید.
در صورتی که هر دو فایل دقیقا یکی باشند علامت تیک سبز را مشاهده خواهید نمود.

در صورت مشکل در نصب نرم‌افزار و یا هر مشکلی در زمینه کامپیوتر و موبایل با شماره پشتیبـانی 9099071461 از سراسر کشور با تلفن ثابت تماس بگیرید.برای تماس با تلفن همراه و استفاده از تخفیف 40درصدی به سایت سیسبان مراجعه نمایید
در صورت تمایل به دانلود رایگان از سایت، افزونه حذف تبلبغات را غیرفعال کنید، سپس روی این قسمت کلیک کنید.

در صورتیکه از ویندوز 7 و مرورگر Internet Explorer استفاده میکنید، برای مشاهده سایت از مرورگر Edge استفاده کنید. ( 32 بیتی - 64 بیتی )
Supported Operating Systems ( 32bit / 64 bit ) :
  • Windows 8.1
  • Windows 8
  • Windows 7
  • Windows Vista
  • Windows XP
  • Windows Server 2012
  • Windows Server 2008
  • Windows Server 2003