در حال بارگذاری...

Amazon Cloud Drive 1.5.0 فضای مجازی شرکت Amazon

اینترنت SalaR 13370 3 آذر 1391
Amazon Cloud Drive


Amazon Cloud Drive  به نظر نمیرسد که هیچ شرکتی دوست داشته باشد از این قافله عقب بماند . در طی چند هفته اخیر دو غول دنیای مجازی یعنی گوگل ، مایکروسافت سرویس های ذخیره سازی خود را ارائه کرده اند . اکنون شرکت بزرگ و نام آشنای آمازون نیز برنامه دسکتاپی ( Desktop Client ) خود را برای سیستم عامل های ویندوز و مک منتشر کرده است تا دسترسی به سرویس ذخیره سازی ابری خود که Amazon Cloud Drive نام دارد را برای کاربران راحت کند .

قبل از اینکه به سراغ معرفی قابلیت های این سرویس برویم ، باید نکته را به شما گوشزد کنیم .Amazon Cloud Drive به شما قابلیت همسان سازی فایل ها یا همان Sync کردن فایل ها را نمیدهد .


1. ظرفیت ذخیره سازی : به صورت پیشفرض شما میتوانید به ۵ گیگابایت فضای ذخیره سازی رایگان در این سرویس دسترسی داشته باشید . این میزان برای بسیاری از کاربران جوابگو خواهد بود . مخصوصا در کشور ما که وضعیت سرعت اینترنت بسیار تاسف بار بوده و مطمئنا کاربران ایرانی در صورت تمایل هم نمیتوانند از این ۵ گیگابایت استفاده کنند .

اما از منظر مقایسه با سرویس های دیگر باید گفت که آمازون کلود درایو مشترکا با گوگل درایو در مکان دوم قرار میگیرد . در این بخش قدرت در دستان بزرگ ترین و قدرتمندترین شرکت نرم افزاری دنیا یعنی مایکروسافت است . سرویس SkyDrive این شرکت فضای رایگانی معادل ۷ گیگابایت را در اختیار شما خواهد گذاشت . البته تا چند روز پیش مایکروسافت امکان ارتقای این ظرفیت به ۲۵ گیگابایت ( مدت محدود ) را نیز فراهم کرده بود . اکنون این طرح به پایان رسیده است و شما تنها ۷ گیگابایت فضای رایگان در اختیار خواهید داشت و امکان ارتقای ظرفیت ذخیره سازی وجود ندارد .

2. مساله یکپارچه سازی با دیگر سرویس ها و نرم افزارها : شاید از این لحاظ بتوان گفت که موفقیت بیشتری در انتظار مایکروسافت و گوگل خواهد بود . شما روزانه از بیشتر سرویس های این دو غول بزرگ دنیای مجازی یعنی گوگل و مایکروسافت استفاده میکنید . از سیستم عامل ویندوز ، مجموعه نرم افزاری آفیس ، سرویس هاتمیل و محصولات دیگر مایکروسافت استفاده میکنید . از سرویس جیمیل ، گوگل داکز و خیلی دیگر از سرویس های گوگل نیز استفاده میکنید . گوگل و مایکروسافت مسلما سعی خواهند کرد تا این سرویس را نیز با دیگر سرویس های خود یکپارچه سازی کنند تا راه خود را بیشتر به زندگی دیجیتالی کاربران باز کنند .

اما اوضاع در مورد آمازون فرق میکند . شما از کدام سرویس های آمازون استفاده میکنید ؟ همانطور که همه میدانند آمازون بیشتر یک فروشگاه است و میتوانید از طریق آن به خرید محصولات مختلف بپردازید ( که البته این مساله برای کشور ما که دچار تحریم های کشورهای دیگر است ، صدق نمیکند ) . در کل آمازون سرویس های دیگری که کاربرد زیادی برای کاربران داشته باشد ، ارائه نمیکند . پس در مورد آمازون نمیتوان بحث یکپارچه سازی با سرویس های پر کاربرد دیگر را در نظر گرفت و همین مورد میتواند اقبال بیشتری برای گوگل و مایکروسافت به همراه داشته باشد .

3. روش های آپلود فایل در آمازون کلود درایو : شما متیوانید با کشیدن و رها کردن فایل ها روی آیکون این برنامه ، عملیات آپلود را انجام دهید . البته میتوانید روی فایل یا فولدر مورد نظر راست کلیک کرده و با انتخاب گزینه Send to Amazon Cloud Drive این کار را انجام دهید . در ابتدای این مطلب گفتیم که آمازون کلود درایو قابلیت همسان سازی فایل ها را به شما ارائه نمیدهد . اما حالا میخواهیم دلیل آن را برای شما شرح دهیم .

اگر با برنامه هایی نظیر دراپ باکس کار کرده باشید ، درک این موضوع برای تان راحت تر میباشد .

در هنگام نصب دراپ باکس از شما خواسته میشود تا یک فولدر در یکی از درایوهای هارددیسک تان ایجاد کنید . این فولدر در واقع فولدری است که با سرورهای دراپ باکس در ارتباط است . هر فایلی را که به این فولدر منتقل کنید ، بی درنگ در سرورهای دراپ باکس آپلود خواهد شد . از این به بعد هر تغییری که روی این فایل ایجاد کنید ، تنها تغییرات ایجاد شده بر روی فایل به سرورهای دراپ باکس همسان سازی خواهد شد که به این کار اصطلاحا Syncronization میگویند . این قابلیت در اسکای درایو مایکروسافت و گوگل درایو نیز وجود دارد .

اما آمازون کلود درایو هیچ فولدری روی سیستم شما ایجاد نخواهد کرد . فقط شما میتوانید با روش های ذکر شده ، فایل یا فولدر مورد نظر خود را به سرور آمازون بفرستید .

اگر میخواهید با دوستان تان به صورت همزمان روی یک فایل کار کنید ، بهتر است از سرویس های دیگر استفاده کنید .

4. دسترسی به فایل ها از طریق مرورگرهای وب : شما میتوانید با مراجعه به وبسایت آمازون و ورود به قسمت مربوط به این سرویس ، به فایل هایی که قبلا آپلود کرده بودید ، دسترسی پیدا کرده و در صورت نیاز مشاهده ، ویرایش ، حذف و یا دانلود کنید .

 

توضیحات از گویا آی تی


در صورت مشکل در نصب نرم‌افزار و یا هر مشکلی در زمینه کامپیوتر و موبایل با شماره پشتیبـانی 9099071461 از سراسر کشور با تلفن ثابت تماس بگیرید.برای تماس با تلفن همراه و استفاده از تخفیف 40درصدی به سایت سیسبان مراجعه نمایید
در صورت تمایل به دانلود رایگان از سایت، افزونه حذف تبلبغات را غیرفعال کنید، سپس روی این قسمت کلیک کنید.

در صورتیکه از ویندوز 7 و مرورگر Internet Explorer استفاده میکنید، برای مشاهده سایت از مرورگر Edge استفاده کنید. ( 32 بیتی - 64 بیتی )
check
دانلود با حجم 34 مگابايت
لینک کمکی ( Mirror )

دانلود آموزش تصویری به زبان فارسی - کلیک کنید

تصویری از محیط نرم‌افزار