در حال بارگذاری...

آموزش نرم ‌افزار Folder Lock

علمی و آموزشی SalaR 143952 5 آذر 1389

Folder Lock يکى از بهترين و سريع‌ترين نرم‌افزارهايى است که براى حفاظت و کدگذارى فايل‌ها و پوشه‌هاى مهم مورد استفاده قرار مى‌گيرد. کار کردن با اين نرم‌افزار نيز بسيار آسان است. بدين‌ترتيب که چيزى شبيه به آن‌چه که در تصوير 1 مشاهده مى‌کنيد پس از نصب نرم‌افزار نمايش داده مى‌شود.

 

 

 


در قسمت  Create Locker here بايد نام و محل پوشه ايمن يا در اصطلاح گاو‌صندوق فايل‌ها و پوشه‌ها را مشخص کنيد. در واقع از اين طريق محلى امن را براى نگهدارى فايل‌ها و پوشه‌هاى مهم خود ايجاد مى‌کنيد که البته در حالت عادى غيرقابل حذف و غيرقابل انتقال است. بنابراين با کليک روى دکمه Browse مى‌توانيد تنظيمات مورد نظر خود را اعمال کنيد. در مرحله بعد بايد براى اين پوشه يک رمز عبور تعيين کنيد. حتما متوجه شده‌ايد رنگ‌هايى که حين وارد کردن رمز عبور نمايش داده مى‌شوند بيانگر ميزان ايمني رمز انتخاب شده است (رنگ سبز به معناى يک رمز عبور بسيار خوب و ايمن است). اکنون پس از دو بار وارد کردن رمز عبور و کليک روى دکمه OK وارد اين نرم‌افزار خواهيد شد.

همان‌طور که در تصوير 2 نشان داده شده قسمتى وجود دارد که مربوط به کدگذارى فايل‌ها و پوشه‌ها است و امکانات مختلفى را در اختيار کاربر‌ قرار‌مى‌دهد. به عنوان مثال براى کدگذارى يک فايل بايد روى گزينه Add files & folders کليک کنيد. اکنون همان‌طور که مى‌بينيد امکان انتخاب فايل‌ها و انجام عمليات کدگذارى آن‌ها وجود دارد. در مرحله بعد پس از انتخاب فايل‌ها و پوشه‌هاى مورد نظر روى دکمه Encrypt Now کليک کنيد. پس از اتمام عمليات کدگذارى در انتها گزينه Close to protect را انتخاب کنيد. از اين پس دسترسى به فايل‌ها و پوشه‌هاى حفاظت شده از طريق گاوصندوقى که قبلا ساخته‌ايد امکان‌پذير است. در واقع با اين کار فايل‌ها و پوشه‌هاى مهم در صورت استفاده در کامپيوترها يا حتى سيستم عامل‌هاى مختلف ايمن خواهند بود و دسترسى به آن‌ها محدود مى‌شود. اما در نرم‌افزار Folder Lock روش ديگرى نيز براى حفاظت اطلاعات وجود دارد که نسبت به روش قبل از امنيت کمترى برخوردار است و در عوض راحت‌تر و سريع‌تر است.

soft98

 

 براى دسترسى به اين قسمت روى دکمه Lock که در کنار Encrypt قرار گرفته کليک کنيد. اکنون پنجره‌اى نمايش داده مى‌شود که مشابه قبل است (تصوير 3).


soft98

در اينجا نيز روش انتخاب فايل به مانند قبل است با اين تفاوت که دکمه Encrypt Now به Lock Now تغيير يافته است.نکته جالب ديگرى که در اين نرم‌افزار وجود دارد و در مورد هر دو روش صادق است قابليت انتقال و کپى گاوصندوق است. به عنوان مثال مى‌توانيد اطلاعات حفاظت شده خود را روى يک درايو فلش کپى کنيد. اين کار با کليک روى گزينه Portability امکان‌پذير است (تصوير 4).


 

soft98

 

آخرين نکته اين که فايل‌هاى حفاظت شده در اين نرم‌افزار در برابر هکرها (حتى در صورت نفوذ به کامپيوتر)، ويروس‌ها و تروجان‌ها نيز ايمن خواهند بود و تنها در حالتى که گاوصندوق اطلاعات باز است اين فايل‌ها و پوشه‌ها قابل دسترسي هستند.

 

 

به نقل از شبکه

 


در صورت مشکل در نصب نرم‌افزار و یا هر مشکلی در زمینه کامپیوتر و موبایل با شماره پشتیبـانی 9099071461 از سراسر کشور با تلفن ثابت تماس بگیرید.برای تماس با تلفن همراه و استفاده از تخفیف 40درصدی به سایت سیسبان مراجعه نمایید
در صورت تمایل به دانلود رایگان از سایت، افزونه حذف تبلبغات را غیرفعال کنید، سپس روی این قسمت کلیک کنید.

در صورتیکه از ویندوز 7 و مرورگر Internet Explorer استفاده میکنید، برای مشاهده سایت از مرورگر Edge استفاده کنید. ( 32 بیتی - 64 بیتی )
check